24 Kasım 2009 Salı

ÇIK.....


Sen oralardayken geçip karşıma saatlerce oturur bu kediler.

Sen oralardayken hep, kırlangıçların yukarıdan nazire yapmaları bana.
Var bu kırlangıçların bir bildiği, kedilerin de....

Sen oralardayken yarı yolda bırakır "yaralı güvercin", ilet selamımı.
Salep dudaklı genç bir kız, gözleriyle yardım eder iki masa öteden bitmesi için şiirinin bana!
Var bu kızın bir bildiği, kedilerin,kırlangı
çların da....

Sen oralardayken, reşit olmamış bütün kızlar adaylığını koyar kadın olmaya!
Gemiler açık denizde tornistan!
Ben yağmurlarını tutar, hıçkırık analar içlerinde.
Var bu gemilerin bir bildiği genç kızların, anaların da.

Sen oralardayken hep trafik olur, bu iki köprüde de.
Elde oltalar, ya sabır... Bir boş bir poşet çeker.
"İstanbul yıkıldı" sil baştan yapıyorlar!
Bütün meyvelerin yarısı elma yarısı armut.
Yetmişlik dede seyfi, baba mesleği dilenciliği bıraktı.
Var bu arabaların gittiği bir yer.
İstanbul'un, el oltalarının, ağaçların dede seyfinin bir bildiği.

Sen oralardayken geçip karşıma saatlerce oturur bu kediler....
Kırlangıçların da yukarılardan nazire yapmaları hep bana.
Genç kızlar adaylığını hala çekmedi! Gemiler tornistanda!
İstanbul yıkıldı eskisi gibi yapamadılar!
Bütün pazarlarda sebze, meyveler armut ve elma.
Dede Seyfi açlıktan öldü!
Var benim bir bildiğim: tık tık.
Elma dersem çık, armut desem yine çık....

NEYZEN EMRE TOMBUL


27/04/2009

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İlettiğiniz görüşün bir kimliği olsun,
lütfen ADInızı belirtiniz.

Takipçiler

Blog Içi Ara